Årsmöte 2015

På vägen till årsmötet har nybildade Team Bishops With Arms (Tomas Börjesson, Kent Klar och Anders Albihn) åkt Rover 75 från Göteborg och mellanlandade hos Henrik Olsson i Upplands Väsby för kaffe med dopp samt för att beskåda hans Austin Seven special från 1936. Efter detta körde vi i samlad trupp med Henrik och hans Rover 820 Vitesse Turbo Coupé till årsmötet.

På årsmötet har som vanligt en massa fina Roverbilar visat upp sig och förgyllt slottet och dess omgivningar.

Årsmötet avhandlades i sedvanlig ordning och förplägnad i slottets värdshus stod på tur.

Bengt Alfredsson och Lars-Åke Larsson har i nådens år 2015 ansvarat för att arrangera årsmötet utå Ekolsunds slotts nejder. Dessa årsmötesmarskalker har förberett årsmötet och genomfört detta med bravur.

Ekolsunds slott uppfördes på 1600- talet och bl.a. Gustav III har bott på slottet. Miljön var mycket trivsam och de tillresta årsmötesdeltagarna har förgyllt slottet under tiden årsmötesaktiviteterna har pågått. Ekolsunds slott ligger nära Sveriges närmsta stad, Enköping. För min del har jag avlagt ett löfte att efter min miltärtjänstgöring som gjordes på S1 i Enköping skulle jag inte sätta min fot i denna stad igen.

Årsmötesrallyt gick längs med vackra vägar och frågorna var kluriga. Själv har jag fått bryta mot mitt löfte och har satt mina fötter i Enköping igen då rallyt passerade staden.

Vid inlämningen av svaren hade tidningen Klassiker stationerat ett tyskt fordon som tyvärr bleknade i glansen av de vackra Roverbilarna. Tidningen Klassikers medarbetare visade upp ett garage och bilinnehav som skulle få vilken Roverentusiast avundsjuk. En vacker P2a fanns i garaget

När väl svaren inlämnats var det åter dags för förplägnad. Maten var utmärkt och i den vackra miljön kunde man njuta ännu mer av maten, drycken och sällskapet.

När svarsformulären hade sammanställts visade det sig att Tomas Magnusson vunnit då han med bravur hade kommit närmast på utslagsfrågan. Tvåa på rallyt kom Team Bishops With Arms. Stort grattis till Tomas. Tomas Magnusson hade tyvärr lämnat årsmötet innan prisutdelningen vilket innebar att priset skickas med lämplig postdiligiens till honom.

Text: Anders Albihn
Bilder: Bosse Arnholm & Lasse Pettersson

Uppdaterat 2024-02-27

Styrelsemöte 24 februari 2024

Protokollet finns på medlemssidorna.

Tillverkningen av P76:an upphörde i slutet av 1974.

Unga män vill vara trogna men är det inte; gamla män vill vara otrogna men kan det inte.

Idag - Fredagen den 19 April 2024
Olaus Ola

1552 - Olaus Petri, svensk reformator, avlider.